IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Twitter сложи платените верификации на пауза след масови злоупотреби 

Изтичането на рекламодатели от платформата се ускорява и за Илон Мъск може да се окаже трудно да си ги върне скоро

08:52 | 14.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
Снимка: Gabby Jones/Bloomberg

Twitter изглежда е спряла своята абонаментна услуга Blue за 7,99 долара на месец, която позволяваше на потребителите да плащат за отметка за верификация, след като потребителите злоупотребяваха с нея, за да се представят за марки и известни хора.

Twitter стартира услугата по-рано тази седмица в своето приложение за iPhone, позволявайки на потребителите да купуват отметката, която преди това се използваше, за да покаже, че даден акаунт е потвърден или официален. От петък насам приложението за iPhone вече не показва опция за регистрация в Twitter Blue, предава CNBC.  

Бързото спиране на услугата предполага, че поне в момента големият план на главния изпълнителен директор Илон Мъск за генериране на нови приходи от потребителите не работи според очакванията.

Платената абонаментна услуга доведе до това множество шегаджии да създават фалшиви акаунти в Twitter. Това направи платформата още по-изложена за дезинформация, а много евтино придобити отметки бяха използвани, за да се представят за марки, политици и известни личности с нелицеприятни послания.

Един от настоящите служители по продажбите в Twitter заяви, че компанията е решила да оттегли идентификацията на Twitter Blue в отговор на вълната от самозванци. 

Служителят, който е помолил да остане неназован, тъй като не е бил упълномощен да говори от името на Twitter, е казал, че един акаунт, приличащ на фармацевтичния гигант Eli Lilly, е предизвикал сериозен проблем, когато е написал в Twitter: „С радост съобщаваме, че инсулинът вече е безплатен". 

Туитът остана в платформата на социалната медия в продължение на часове, преди да бъде свален. По-късно истинският акаунт на Eli Lilly публикува съобщение в Twitter: „Извиняваме се на тези, на които е било поднесено подвеждащо съобщение от фалшив акаунт на Lilly“. 

Цената на акциите на Eli Lilly спадна рязко след публикуването на фалшивото съобщение, както и на други фармацевтични компании, включително AbbVie, която също е представена в Twitter. По това време основните борсови индекси бяха на положителна територия на фона на пазарно рали.

Един имитатор също така заклейми Tesla, производителя на електрически автомобили на Илон Мъск, като използваше синята отметка за платен абонат. Акаунтът с името "@TeslaReal" написа поредица от пренебрежителни туитове, един от които гласеше: „честно казано, 53% спад в цената на акциите не ни панира. Ако има някой, който знае всичко за катастрофите, това сме ние".

Ефектът от толкова много промени в платформата на Twitter представлява голям проблем за рекламодателите, някои от които вече спряха разходите си там.

Освен това някои потребители, които вече са платили за услугата, заявиха, че наскоро придобитите от тях сини отметки са изчезнали от акаунтите им.

Говорител на Twitter не коментира темата, както и самият Мъск. 

Оттеглянето на сините верифицирани маркери на Twitter се случва в момент, когато Мъск и Алекс Спиро, който в момента изпълнява функциите на главен адвокат на Twitter, се стремят да уверят служителите, рекламодателите и регулаторните органи, че ще спазват всички закони и условията на предварително издаденото от Федералната търговска комисия (FTC) постановление.

Самият Мъск пише в имейл за цялата компания, получен и от CNBC в четвъртък вечерта: „Не мога да подчертая достатъчно, че Twitter ще направи всичко необходимо, за да се придържа към буквата и духа на постановлението за съгласие на FTC. Всичко, което прочетете за обратното, е абсолютно невярно. Същото се отнася и за всички други правителствени регулаторни въпроси, по които Twitter работи“. 

В друг последвал имейл Спиро заяви, че екипът му е разговарял с регулаторите на FTC в четвъртък и че скоро предстои „първата проверка за съответствие" на Twitter с ведомството. Той подчерта, че самият Twitter, а не „лицата, които работят в Twitter", ще бъдат държани отговорни за всякакви нарушения.

Както NBC News вече съобщи, в рамките на отлива на ръководни кадри от Twitter, откакто Мъск пое управлението, компанията бе напусната и от ръководителя на отдела за доверие и безопасност на компанията Йоел Рот и на ръководителя на отдела за информационна сигурност Леа Кеснер, наред с много други, ангажирани с инфраструктурата, доверието и безопасността.

Междувременно изтичането на рекламодатели от Twitter Inc. се ускорява и за милиардера може да се окаже трудно да си ги върне скоро, пише The Wall Street Journal. 

Удължаващият се списък на рекламодателите, които спират разходите си за социалната медийна платформа две седмици след придобиването на компанията от Мъск на стойност 44 млрд. долара, увеличава финансовия натиск върху компанията. Милиардерът прекара изминалата седмица в опити да успокои опасенията на рекламодателите, но много от тях все пак се отказват от услугата. 

Според хора, запознати с финансите на компанията, Twitter е навлязъл в периода от годината, когато обикновено започва да преговаря за дългосрочни договори с най-големите си рекламодатели - сделки, които генерират повече от 30% от приходите от реклама в САЩ.

Според рекламодатели и купувачи на реклами много от тези дискусии не са се състояли или са били преустановени поради несигурността около компанията и безпорядъка в отдела за продажби на реклами, настъпил след напускането на няколко топ мениджъри след поглъщането.

Дори ако Мъск поправи динамиката в отношенията с „Медисън Авеню“ (където е концентриран американският рекламен бизнес, б. ред.), ще бъде трудно да върне бързо рекламодателите, тъй като много от тях са започнали да пренасочват рекламните си разходи към други места, като например TikTok на ByteDance Ltd., Google на Alphabet Inc. и Instagram на Meta Platforms Inc.

В Twitter просто няма същата съзависимост, каквато съществува между рекламодателите и Facebook.
Шив Сингх
главен маркетинг директор в онлайн заемодателя LendingTree Inc

Една от големите компании за потребителски стоки, която планира да не е активна в Twitter поне през първото тримесечие, пренасочва около 10 млн. долара към TikTok, стрийминг услуги и Google, казва близък до компанията човек.

Много рекламни мениджъри не очакват същото бързо рекламно възстановяване, каквото преживя Facebook на Meta през 2020 г., когато много марки бойкотираха платформата в продължение на месец заради опасения, свързани с речта на омразата и дезинформацията. Много компании установиха, че не могат да устоят да се върнат във Facebook, защото възвръщаемостта на инвестициите от рекламата - под формата на продажби – е ясно изразена.

„В Twitter просто няма същата съзависимост, каквато съществува между рекламодателите и Facebook“, казва Шив Сингх, главен маркетинг директор в онлайн заемодателя LendingTree Inc.

Chipotle Mexican Grill Inc. заяви тази седмица, че е спряла разходите си за реклама в Twitter, присъединявайки се към нарастващия списък от марки, включващ General Mills Inc., General Motors Co. , производителят на Oreo Mondelez International Inc. и United Airlines Holdings Inc. През изминалата седмица някои рекламни агенции спряха разходите на десетки марки, съобщиха някои от купувачите.

„Изтеглихме платеното и собственото си съдържание в Twitter, докато придобием по-добра представа за посоката на развитие на платформата под новото ѝ ръководство", каза Лори Шалоу, главен директор по корпоративните въпроси на Chipotle. През 2021 г. рекламата осигури 89% от приходите на Twitter в размер на 5,08 млрд. долара. Снимка: EPA През 2021 г. рекламата осигури 89% от приходите на Twitter в размер на 5,08 млрд. долара. Снимка: EPA

Рекламодателите са обезпокоени от нестабилността в Twitter със загубата на висшето ръководство след уволнения и оставки, както и от риска техните марки да се окажат в непосредствена близост до неприемливи публикации, като се има предвид заявеното желание на Мъск да намали модерирането на съдържанието.

Милиардерът се опита да потуши притесненията на рекламодателите в поредица от видео разговори и срещи с големи марки и агенции. Спадът на рекламите е сериозен проблем, тъй като той се опитва математиката му със сделката с Twitter, която беше финансирана с дълг от около 13 млрд. долара, да се получи. През 2021 г. рекламата осигури 89% от приходите на Twitter в размер на 5,08 млрд. долара.

Миналата седмица Мъск заяви, че Twitter е претърпял „огромен спад в приходите". В четвъртък той заяви пред служителите на Twitter по време на среща на персонала, че не е сигурен колко финансови възможности все още има социално-медийната компания и че не е изключено да се стигне до фалит

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:12 | 14.11.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още